onsdag 12 juni 2019

Lite det och sånt och time out

Vi skriver Onsdag idag och det är kallt.
+12 grader mitt på dagen.
I morse var det +4 bara.
Säga vad man vill, men den "globala uppvärmningen" är värdelös.
Hör dock inte till "klimathysterikerna".

Nåväl..
Härom dagen fick jag tag på en begagnad skänk till köket.
Blev mycket bättre med den än den pyttelilla som stått där.
Den fick flytta ut i hallen och vara samlingsplats för
"braatthasakermeningenvettillvad".
Den "nya" är i förvånansvärt bra skick och jag är nöjd..are.
Skulle vilja ha en lite längre, som räcker över hela fönstret.
Men den duger tills vidare.


Igår fick jag sitta barnvakt till lilla Luna, för mamma och pappa var tvungen att åka med lillasyster Vega till doktorn, då hon är så fasligt förkyld och har lite bekymmer med andningen.
Men det var inget allvarligt utan bara en redig förkylning, som ska hållas under koll,
eftersom hon är så tidigt född, så dom får åka in och kolla upp så det inte blir sämre varje dag.

Luna städade och dammsög så det stod härliga till.
Tog bort en del av röret så den skulle bli mer lagom åt henne.
Så söt när hon kånkade och slet i dammsugaren för att den skulle följa med.
Gjorde bananplättar till lunch som hon ät med god aptit.
Lagom till "sovamiddagdags" kom mamma och pappa hem med lillasyster.



Jag har tagit en "time out" från Facebook.

Behöver få vila ifrån allt elände som skrivs där nu om all skit som händer.
Tänkte att under sommaren så kan man skona sig från allt sånt och få vara glad
och strunta fullkomligt i annat.
Sen till vintern igen kan man aktivera kontot igen och fortsätta vara förbannad. 😄

I afton blir wok hos oss.
Har skurit upp kött klart och lagt i "asiatisk marinad".
D.v.s sötsur sås och lite asiatisk inspirerade kryddor.
Ska koka makaroner klart om en stund för det ska också i woken,
samt fixa grönsaker som,
lök, gurka, tomat, majs, bambuskott och champinjoner.
Mycket gott blir det och vi har ju ett perfekt väder för det.
Lagom kyligt att sitta vid elden och gott att äta ute.

**Måste leta massa nya bloggar att följa nu, när jag inte ska hänga vid FB om morgnarna**

1 kommentar:

Brittan sa...

Jättefin skänk jag gillar också vitt asså ska det harmonera iaf i mitt hem. Bra med städhjälp 😁
Facebook har jag åxå haft men tog bort den tilltalade inte mig å många ggr blev jag förbannad på insändare MEN vi är olika å tur är väl det !
Kram till dig fina bloggvän kul titta in hos dig 👍❤
bians.bloggo.nu