lördag 29 juni 2019

Svart färg och verktyg

Här satt väl jag med svart färg i håret.
Hade tänkt spara ut och låta det grå växa fram.
Men ju mer det vuxit, desto fulare har färgen blivit.
Det är nämligen bara silvergrått längst in mot roten...sen det övriga har skiftat i beigeorangegråbrunt.
Väldigt råttlikt och int snyggt alls, så det fick bli svart igen.



Igår var vi på ranten ute på Solbacken jag och gubben.
Han köpte hem ett verktygsset med div innehåll och hade som lilla Julafton.



Bra för mig , för nu kan jag gå lös och såga ner väggar och borra hål här och där,
när lusten faller på.
Skämt åsido...men jag har ju glädje av dom också.
Lite annat blev det också, som förlängningskablar ut m.m.
Jag har ju försökt trimma gräset här i flera dagar , men kablarna har som brunnit ut en efter en, så det har blivit väldigt ojämnt fördelat med klippningen och gården har sett bedrövlig ut.
Men så igår fick jag det gjort, med ny trimmer och allt.
Så nu ser gården ut som den ska igen.

Inga kommentarer: