måndag 24 juni 2019

"Tandagnisslan"

Idag har jag "slösat" pengar och det var inte ens på nåt kul.
Nej, det var på EN ENDA tand !
I överkäken gick en av mina kindtänder sönder när jag åt godis på midsommaraftonskvällen.
En röd bil, seg som fasen, bröt sönder tanden.
Så i morse ringde jag tandvården i Ursviken , men där får man inga tider för dom tar in patienter som har väntat över 1½ år !!!?!?!?
Är det inte fint så säg ?
Nej, jag blev hänvisad till akuttandvården i stan istället.
Kostar skjortan och man får bara det akuta fixat.
Dom tog även betalat för "undersökning", vilket dom inte alls gjorde utan lagade bara det trasiga.
Nåväl..tanden är då fixad och jag slipper skava sönder tungan mot dom vassa kanterna som blev.


Jenny skjutsade mig och hon skulle på Solbacken efter det
för att handla hem målarfärg m.m så vi tittade in en sväng på LAGER 157
där jag köpte en till klänning och ett linne.
Var där igår med gubben och köpte en praktisk liten "fickväska".
Jag är skitdålig på att ha just väska och har helst allt i fickor.
Men damkläder är ju sällan välsignade med just stora fickor.
Så denna lilla är ypperlig att ha med för den är så liten att jag
precis rymmer mobilen, snusdosan och nycklarna i.

Hemma på gården blommar Finlands Vita Ros så vackert just nu.
Älskar doften från den .

 

I rabatten har många knoppar börjat slå ut och mer börjar så smått att blomma.
Väldigt sent, men bättre sent än aldrig.



Inte har vi kommit igång med att laga till där dammen var.
Det ska ju fixas med ?!?! ....nåt ?!?!...vet inte riktigt vad gubben har tänkt.
Men ska han tänka mycket länge till så kommer jag att fixa det på mitt sätt,
för jag orkar inte ha det så där nåt länge till.

Ja, det var lite gnäll och beröm för idag , från mig.
Mest gnäll. 😃
Nu ska jag gå och ta itu med hemmet och njuta av att tanden i alla fall är hel.
Ha det gott !

4 kommentarer:

MirandaMaräng sa...

Aj aj. . . vilken otur! Ja man behöver bara sticka in nosen hos tandläkaren så börjar tusenlapparna
fladdra iväg!
Vilken härlig vit ros. . . känner riktigt doften av den!
Ha en fin dag!
Kram

Brittan sa...

Ja dit vill jag inte gå om det inte är nödvändigt vill säga för man vet att pengarna "rullar" iväg ! Fin trädgård och va fint där dammen varit .
Kram från bians.bloggo.nu
Bi

Disa E sa...

Rosen doftar gudomligt gott !
Ja, roligare saker kan man lägga pengarna på- Hutlösa priser.

Ha en fin Onsdag och kram tillbaka !

Disa E sa...

Jag går inte heller mer än nödvändigt, man har ju inte råd .
Trädgården är tristare än normalt i år.
Vet inte om det var fjolårets värme som gjort att det är så mycket ohyra som sätter sig på alla blommor och äter upp det mesta.
Men lite orkar knoppas i alla fall.
Och jag längtar till gamla dammdelen blir klar.
Kram !