onsdag 19 februari 2020

En "scrollare"







Så står det Onsdag i almanackan
och vi har gjort halva Februari +.
Vädret som råder liknar mer vår hos oss
än vinter, med lite snö och massor av is.
Livsfarligt att gå ute.
Men med tidigare erfarenhet av att vara glad över
"lite snö", så har man lärt sig att det snabbt
kan vända och bli metervis på kort stund.
Så jag tar inte ut någon glädje i förskott,
för enligt väderprognosen så ska det komma snö
inom närmsta dagarna.

Det där hötaket är ännu kvar,
men brädan hänger mer nu.
Den ska fästas fast provisoriskt
så det håller ihop tills det ska rivas.

Vad har hänt i dagarna då ?
Jo, gubben har fått svar på sin njurröntgen.
Den "vita fläcken" visade sig vara ofarlig...
MEN, så har dom sett avvikelse på
bukspottskörteln istället, vilket inte bådar gott,
så han måste tillbaka för mer röntgen och förmodligen provtagningar.
Man får hoppas att det inte är allvarligt och inte ta ut något i förskott även om det känns jobbigt .
Det har ju gott bra förr med tidigare "hot"...tänker jag.
*vill inte ens tänka på det*

Och jag..har känt mig lite smådassig.
Trött och hängig , men det brukar jag bli så här mot vårkanten
när dagarna blir längre och ljusare.
Vi har ju haft lite sol mellan snöblaskregnmolninga dagar.
Fast jag har "pifflat" och ändrat lite små grejer
här och där, vilket jag också brukar göra vid höst och vår.
Liksom "städa in" div årstider.
Men nåt måla hallen och fixa, har jag inte hunnit till.
Det närmar jag mig så sakterliga,
för lusten blir allt starkare och starkare för varje dag som går.
Nu har man ju dessutom fått påfyllning i "slanthögen",
så man kan köpa div tillbehör för att fixa till.
Betalade bort några räkningar igår och ICA-kassan fick sin påfyllning av 5000 kr, så det är bara resten som
dras i slutet på månaden ,
från senare kommande tillskott i dito hög.
Lika skönt varje gång att betala bort allt.
Denna månad var det ju alla sängkläder jag beställde, tex.

Sen har jag ju ungarna här mer eller mindre varje dag.
Jenny och Sinicca kommer ju på morgnarna 
och dricker kaffe.
Så det är som "fullrulle" vare sig jag har 

"piffling" på gång eller inte.

Nu ska jag ta och starta denna dagen 

med de vanliga hushållsbestyren.
Sen får vi se vad mer denna Onsdag
har att bjuda mig på.















1 kommentar:

Herr Nilssons Fru sa...

Ingen vinter hos dig, jo men bra mycket mer än hos oss i sönder. Här har det inte varit vinter alls, inte minusgrader många gånger o de gångerna få. Saknar solen, fick lite igår o lite idag men annars har vintern varit solfattig. Vi behöver sol o ljus. Längtar verkligen efter ljuset.

Kramiz