söndag 9 februari 2020

En sen present...


... fick jag igår, när syrran Paula och Håkan kom på besök.
Så himla fin ! I LOVE IT !😍

Det var egentligen så att, Håkan hittat en bil på annons och skulle hämta den
här i stan , så dom passade på att komma hit också.
Vi bor ju ca 13 mil ifrån varann.

Gårdagen började i alla fall med att Robin ringde mig.
Han var ensam med barnen, Sinicca jobbade och han ville
ha lite hjälp med att städa hemma, så jag for dit.
Det är ju lite svårt att hinna med allt när man har 2 små att se efter,
samt 2 hundar.
Vi vek tvätt, jag röjde undan i köket, städade datarummet,
dammsög och plockade runt i hela huset och Robin gjorde detsamma på sitt håll och tog badrummet.
Det tog ca: 2½ timme, för man fick springa efter småttingarna också.
Sen var det dags för lunch för småttingarna och när dom ätit klart
åkte jag hem.

Väl hemma, hann jag knappt in genom dörren som kom Normark
(f.d arbetskompis till gubben)
och hälsade på och han och gubben gick upp i "mancaven" och tävlade i rally.
Det tog inte länge efter han farit, som Paula och Håkan kom.
Paula tjatade om tårta 😉, så vi fick åka på ICA och handlade hem bakelser
och tillbehör till pasta/tonfisk sallad.
Det åt vi till middag med rostat bröd.
Bakelserna blev efterrätt.
Mycket fnitter och asgarv med kaffe till , blev det innan dom vid 19-tiden
beslöt att åka hemåt, vilket blev rätt sent med tanke på att dom
hade bil på släp och fick köra saktare än vanligt.
Fick meddelande runt 20:30 snåret att dom anlänt till "Ersis".
Skönt att veta att dom kommit hem, för det är dessutom halt igen,
efter tögrader på dagarna, med nerkylning på kvällarna.

Tack än en gång för den fina lyktan och besöket med skratt.😊
Jag blev jätteglad !

3 kommentarer:

Herr Nilssons Fru sa...

De bästa besök är de överraskande och spontana. Då är de som de är och blir oftast glatt o kul, får man sedan en finfin lykta ja då är de ju extra kul :) Mycket snygg.
Va snäll du är som åker till sonen o städar.

Kramiz o go söndag

Paula sa...

jag vill än en gång tacka för lyktan du gav mej...å stålkorgen, det blev så himla bra...jag kom ju hem med mer grejor än du fick =D =D =D
nåja, jag gråter inte =D
Å tack för god mat och fika
Kram =)

Disa E sa...

Vassego, de va så lite så. Det är ju bra när man kan idka lite "byteshandel" ;)
Kram tebaks.