lördag 20 februari 2021

Varannan dag



Jag verkar ha fått "varannandagsefterspel" efter coronan.
Igår var jag helt knäckt och slut i kroppen.
Idag är det nya "friska" tag.
Ja, friska är väl att ta i , men någorlunda ork i alla fall.
Så jag har städat på morron och nu snurrar tvätt i maskinen igen
och ÄNTLIGEN, för det har verkligen blivit eftersatt i flera veckor.
Kläder är det inte så mycket av ännu, men den andra korgen
med sängkläder och badlakan svämmar mer än över.
Ska försöka orka få bort så mycket som möjligt av det idag.
Bädda rent i sängen är också ett absolut måste,
för det är inte heller gjort på flera veckor.
Jag har visserligen inte ens sovit där förrän i natt,
sen jag blev sjuk för jag har inte vågat vara ensam där uppe,
med febern och allt, så jag har tillbringat flera veckor nere i soffan,
med gubben som alltid sover där sen flera år tillbaka.
( för det där med ryggen och som jag skrivit om förr )

Gubben är hos Micke igen och lastar ved med traktorn och snöröjer åt honom.
Igår jobbade han med snöröj i stan och lastade 30 lastbilar för att frakta bort.
Så jag har egen kuppe under dagen och får stöka på i den takt jag orkar.
Så skönt att få tillbaka hemmet från coronan.
Det går att andas här igen och börjar kännas mer och mer fräscht.

Nu ska jag gå upp och stöka på där innan det är dags att hänga tvätt.
Ska bli så skönt att ta en dusch i kväll och krypa ner i ren säng.
Och innan dess få mysa i soffan i ren pyjamas.


 

Inga kommentarer: