lördag 22 maj 2021

Premiär med barnbarnen.

Jo, jag har ju egen "kuppe" ikväll, då gubben är i Piteå på fest med gamla vänner.
Och jag har haft nästan en hel dag med sonen och familj.

Vi har varit på Hemmakväll och köpt oss godis och småflickorna var så
söta när dom gick mellan alla välfyllda godishyllor för att välja ut sitt lördagsgodis.

 

Efter lite närmare granskning på än det ena och det andra, så valde dom till slut
det dom ville ha och det blev bl.a godisläppstift, stora kinderägg m.m.

 

Farmor köpte sig en ostbågspåse...det får räcka.



Jag åt sushi ihop med familjen också.
Ja, har ni hört va !?!? Det trodde man väl aldrig att det skulle ske.
Men jag tycker det ser gott ut och har bara provsmakat 2 ggr
och då har det verkligen INTE varit gott.
Men både sonen, svärdottern och till och med småflickorna tycker mycket om det,
så jag tänkte att jag ger det en ny chans och tro't eller ej men,
det gick ner den här gången och var faktiskt inte så tokigt.


Inget som jag kommer att sukta efter eller så, men kan tänka mig att äta det igen.

När maten var äten, satte vi oss i soffan med småflickorna,
som börjat smaska på sitt godis och tittade på lite tv.
Då var klockan redan närmare 17:30 och båda var trötta och slut
och speciellt Luna som åter har problem med UVI, men hyfsat pigg idag.



Sen var det dags för pappa Robin att åka och köpa hem lite blöjor,
så han skjutsade hem mig i samma veva.
Man vill ju inte gå i spöregnet direkt.

så nu tillbringar jag resten av afton med tv:n i sällskap och ska gå för att se
Mord i Paradiset, som började alldeles nyss.



Skönt med egen kupé.

 

Inga kommentarer: