fredag 28 maj 2021

Storstäd i Växthuset

(foton från förra sommaren)

Igår var det sol och fint, men kyliga vindar, så det var med koftan på
som jag stökade runt i trädgården nästan hela dagen.
Mestadels röjde jag runt i växthuset och vilket sabla projekt det blev.
Tog flera timmar att städa där, för JÖSSES vad skräp jag samlat på !!
Bubbelplasten från både rutor och hyllan åkte ut , för den hade börjat torka
och smulade sönder när man tog på den på vissa ställen.
Och så tog jag itu med planteringskrukor också och sorterade upp
i både färg och storleksordning, så nu behöver man inte leta igen.
Spolade av invändigt med trädgårdsslangen, så nu är det "fint" där.



Alla blommor är utplanterade, dom få jag nu hade.
Dottern fick ju hem lite till sig också att sätta i dom fina krukorna hon köpt.



Det var en krokig dam som haltade in sent omsider, efter att vi tittat in
hos Robin och Sinicca och hälsat på småflickorna och sen
åka förbi hos Jenny och se hur det blev med gropen där stenen var.
Hon har hunnit fylla igen nästan hela och var väl lite krokig hon med.
Gubben säger att hon är precis som jag.. -"ute hela dagarna"
och så är hon väldigt idog när hon bestämt sig för att påbörja ett projekt.
Så himla duktig på allt hon företar sig !
Mammas älskade skrotunge

Nu är tanken idag att jag ska ta den där sablarns gräsklipparen u från bodan
och se över oljor och övrigt och sen tanka upp och köra den
runt planteringslådorna vid växthuset efter trimningen.
Och sen börja med projekt "laga-gamla-kompost-platsen".
Där, bakom brädhögen var den.
(fotot från 4:e april 2020)


Och brädor samt plank ska flyttas på.
Det kommer jag inte hinna idag, men tids nog.
Den delen av gården är i alla fall ett enda stort "lagatill" område,
som den har misshandlats med vårt ställningsmaterial som fraktats till
gubbens snickarkompis och en del ligger ännu kvar.
Får se vad jag åstadkommer där framöver ?!

Snart dags att koka sig en morgonkopp av kaffe och sen på med paltorna
och ut i morgonsolen som skiner från en blå himmel, även idag.
Och i helgen ska det rent av bli sommarvarmt ! 
Det gillar vi !


 

Inga kommentarer: