söndag 27 juni 2021

Sista Midsommarhelgdagen



Så har vi kommit till detta årets sista Söndag i Juni.
3 dagar till och sen hoppar vi in i Juli månad.

Med facit i handen så har ju Juni varit en ganska fin månad.
Lite mer soliga dagar så hade den varit jättefin.
Men hela midsommar helgen har ju levererat med bra väder här hos oss.

Som ni redan förstått , så hade jag Lava här.
Och det var en redigt trött liten voffsing som sen hämtades hem av sonen.
Vid 18-snåret åkte hon med sonen som hämtade.
Men innan dess hann hon få smaka lite grillat.
Självklart avsköljt från kryddor.

Jag och gubben åt ju bara sill med tillbehör på mid.s-afton och jag fixade grillat igår.
Det blev en skinkstek som jag skar upp i skivor, med sallad och pommes till.
Och den goda ädelostsåsen också, förstås.



Gubben grillade köttet medan jag fixade med såsen och pommesen fick
sköta sig själv i ugnen denna gången.



Det blev så himla gott, det brukar det ju bli, men igår var det lite extra himla gott.
På kvällen hade vi lite ostbågar och chips, som vi ju inte alls behöver eller
ens borde äta med våra kroppsmått... meeeen, så gjorde vi det i alla fall.
Så det var en tjockstinn och smällfet känsla, när jag sen kånkade upp mig själv
för trappan och in i sovrummet för att avsluta dagen med tv-glutta i sängen.

Idag vaknar vi till ett lite mer mulet "hamnen" och lite mer regnhot..
 med det tillhörande huvudvärk som tenderar till att vilja fullbordas till migrän,
så jag ska gå och ta en tablett innan det eskalerar mer.
Sen får vi se vad det blir av denna dagen.
Inget inplanerat, så vi tar den som den kommer.

Tack Midsommarhelgen för att du blev så Fin !



 

Inga kommentarer: