onsdag 12 januari 2022

Årets första

Och ett till inlägg blir det idag.

Jo, för jag skrev ju i det tidigare att jag inte visste vad dagen skulle bjuda på,
men den bjöd på semla... eller gubben.. gubben bjöd på semla, när vi var ute och åkte.



Snabbt styrde vi kosan hemåt efter att ha varit in på COOP i Ursviken och köpt.
Slå igång kaffehurran och .... HÄRREGUUUU vad GOTT det var !
Alldeles dagsfärsk, bakad i morse. Lär bli fler av såna, fast inte idag.
Idag blir det ju tacos och inte alls den gratäng jag skrev tidigare heller.
Och tacochips med salsasås och smältost ska jag göra i ugnen.
Robin och Sinicca lärde oss det och det också är jättegott.

Så där ser man, vad det kan svänga runt "planeringarna" som inte är fastspikade.
Och även om dom vore det så finns det ju alltid en kofot att ta till. 
Det är aldrig försent att ändra sig.
Tac'O'nsdag alltså.

 

4 kommentarer:

Paula sa...

min gubbe bjöd mej också på semla i helgen som var...att de är bra å ha ibland ! =)

Disa E sa...

Jo, nån nytta är det med dom ibland. :D

Brittan sa...

Så gott skulle min gubbe sagt han är en "semloman" dessvärre inte jag men grädden är god 😁
Kram 🤍

bians.bloggo.nu

Disa E sa...

Själv är jag nog tvärsom.. jag klarar mig utan grädden :D
Kram!