söndag 23 januari 2022

God mat och tvätt

Så var det grattat hos sonen igår, med en oxfilé på nära 2 kg, örter som timjan, koriander och rosmarin.
Rödvinsvinäger och matolja kastade jag också in i mat-temapresenten, samt kryddorna jag beställt.
Han blev väldigt glad för filén för han älskar just oxfilé.
Vi var ju dit på förmiddagen hos honom, men han ringde senare på dagen och bjöd hem oss på mat.
Och det tackar man ju inte nej till. Så HIMLA GOTT det var! Han kan laga mat, min son.



Vi var VÄLDIGT mätta och belåtna när vi senare på afton kom hem och kunde kasta oss raklånga i
soffan. Det enda som blev gjort, var min sedvanliga runda ner i källaren och spraya med
pepparmynta-oljan för att hålla smågnagare borta och det tycks funka, så vitt vi ser.

(utfyllnadsbild utan något som helst samband till inlägget)


Idag har vi Söndag och det ska väl bli en tvättardag, hade jag tänkt.

Nu längtar jag till kommande veckan, för min beställning på lampan och hyllan kommer vilken dag
som helst. Jag har fått mail om att det är skickat och då brukar det bara ta nån dag, innan det är
framme. Såvida frakten kommer fram som den ska. Kläderna verkar dock dröja.
Men det gör inget.. jag ska ju tvätta. ;)


 

Inga kommentarer: