söndag 29 maj 2022

Barnvakt och plantera blommor

Söndag har vi kommit till och det är båda Morsdag och sista söndagen av Majmånad.
Så igår var det alltså Lördag och den var ganska lat, bortsett en sväng på DS där vi köpte
lite braåhasaker, som rollon, godis m.m. På dagen var vi också och kollade in Örjanskalaset.
Ponnyridning, godisregn, tävlingar och utmana rallyförare, brandkåren m.m. fanns där och
vi kom alldeles lagom till att se våra minsta barnbarn rida på ponnyn.
Tyvärr blev det inga foton, då man ju inte får dela andra barn etc på nätet och det var massor
av folk överallt. 

Vi testade nåt nytt till snabb och enkel middag....baconparisare.
Det där med "bacon" var väl lite väl överkurs att kalla det, för det kände man inget av,
men korven var jättegod i övrigt, så den köper jag gärna igen. Den var ju godare än vanlig parisare.

Jag erbjöd mig att vara barnvakt på kvällen till småtjejerna.
Robin och Sinicca går ju så ofta om varann med arbetstider och att få ha kul ihop.
Så oftast om dom går ut, så går dom ut var för sig och den andra är hemma med barnen.
Därför tänkte jag att, om jag sköter, så kan dom gå tillsammans på festligheterna
som sen var på kvällen/natten för vuxna på Örjanskalaset.
Och det uppskattades mycket och för mig var det bästa att,
båda hade haft jätteroligt när dom sent omsider kom hem igen.

Luna hade inte somnat när jag kom dit på afton och fick ligga i soffan hos mig.
Hon somnade i alla fall till slut vid 20:50 snåret och jag bar tillbaka henne i sängen.



2 andra trötta kompisar var Lava och Louie, som sov bredvid mig.



Jag slumrade till framför tv:n titt som tätt och vid 01:45 kom dom hem,
härligt och lagom "förfriskade" och glada med Robins kusin Jesper i sällskap.

Väl hemma igen somnade jag sent omsider framför tv:n i sovrummet vid 3:30 snåret
och vaknade vid 06:30 idag. Det blir nog en lång trött dag.
Men jag ska gå ut och börja plantera plantorna nu. En bra dag att göra det på, då det är uppehåll
i regnandet och lagom sol/molnigt.

Åh... Glad Morsdag förresten alla mammor där ute!





 

Inga kommentarer: