måndag 30 maj 2022

Morsdag igår

..var det ju och jag blev firad av mina ungar.
Först kom Robin och Sinicca med flickorna och jag fick så fin rosbukett och choklad.




Senare på kvällen kom Jenny, som hade haft fullt upp med att hjälpa svägerskan att tömma hus m.m.
och firade av mig med en mycket god tårta och som jag längtat efter tårta, då jag inte varken i år
eller förra året kunde firas på födelsedagen pga covid, liksom morsdag förra året då vi grillade korv,
efter trädgårdsstök, istället. Så gott med tårta och jag tog 2 bitar av det saftiga och fluffiga.



Jag fick också ut alla plantor ur växthuset och det tog mig flera timmar även om det inte var så mycket.
Tur att Jenny hämtade lite så jag fick tomt fortare. Så skönt att det är gjort!



Det var skönt att gå in på aftonen och duscha av sig all jord och få krypa ner i soffan.
Gubben fixade sen middag med färdiga tallrikar att värma upp och duger alldeles utmärkt när
man haft fullt upp och inte orkar stå vid spisen. Han var ju och rände med sin syster och systerdotter
till sena eftermiddagen också, ute på Solbacken. Därav den simpla middagen.

Så trött och slut efter barnvaktandet och den korta nattsömnen natten innan, så det var ju tur att
det fanns att göra med blommorna och hålla sig vaken under dagen.
Och tur med vädret att det var uppehåll och t.om sol, som fort slog om när jag var klar.
Det var som om vädret väntade ut mig, för det tog inte länge innan regnet kom när jag gått in.
4 dagar med sol har vi fått hittills denna våren. Jag räknar inte dom dagar då det är mer mulet än soligt,
utan dagarna som har mer sol än molnigt. Idag är en mulen dag och det ska regna.
Likaså ska det var i morgon och Onsdag och mesta delen av veckan, ser det ut som enligt prognosen.
Hoppas det vänder snart eller i alla fall är varmare och inte så mycket regn.
Ute kan man ju vara ändå bara det inte är så kyligt, även om det är mulet.

En ny vecka börjar idag.



 

Inga kommentarer: