tisdag 24 maj 2022

Blomshopping

Så är det eftermiddag.
Jag har precis gjort en tonfisksallad som vi ska äta idag.

Klippt gräs har jag också. trimmat och dragit med klippon där det inte går att köra med åkar'n.

Sinicca och flickorna har varit här på förmiddagen, för Luna är lite förkyld igen och då får
man ju inte gå på dagis. Vi fixade lite lunch åt dom när det var dags och efter dom ätit klart
åkte vi ut till Ursvikens Trädgård. Jag hittade lite fint att ha ute i sommar.
Stjärnöga, både enkel/lila och trippelkrona/vit, rosa grusnejlika och dom söta rosa
hängblommorna som jag inte minns vad dom heter.



Fyllt på med mera jord i blombänken har jag också hunnit med.
Vi har även varit på Solbacken på morgonen och jag köpte mera stift så jag fick fästa fast plasten.
Hittade en ny fin toarullshållare eftersom vi inte har någon på lilltoan uppe.
Vill inte ha pappret på handfatet för det blir alltid så blött och hyllan som stod där inne tidigare
behövde Jenny ha hemma hos sig, för att få bättre plats med sina saker.
Jag behövde ju bara en rullhållare och nu finns det en.

Nu är gubben ute och kör åkar'n och jag ska fixa klart med äggen i salladen.
Plocka fram brödrosten och rosta bröd till, ska det också göras.
Så...tack och hej efter ytterligare en härlig dag ute!

 

Inga kommentarer: