tisdag 24 maj 2022

Premiär och mera jord

Idag har vi Tisdag och 1 vecka plus 1 dag kvar av Majmånad.
De soliga fina dagarna verkar, enligt väderprognosen lida mot sitt slut och fr.om Torsdag och hela
helgen ska vara mulen och regnig. Regn behövs för det är torrt. Det betyder också att jag kan ta
itu med att klippa nu då, utan att vara rädd för att det ska torka ut helt.
Så det är vad jag ska pyssla med dag, med både trimmer och klippon.
Sen får gubben köra åkar'n när alla kanter och andra svåråtkomliga ställen är klara.
Premiär för året med andra ord, med gräsklippningen.

(fjolårsfoto juni 2021)


Jag ska också fylla på mera jord i blombänken, för det var vi och köpte hem igår.
8 säckar till, så nu är jag uppe i 20 säckar sammanlagt eftersom vi köpte 12 säckar sist.
Får se om det räcker? Annars är det ju bara att köpa mer.
(fjolårsfoto juni 2021)


Och i veckan när det sen blir sämre väder, så ska jag vara ute i växthuset och plantera plantor klart
i sina div byttor, amplar och krukor så är de klara att bara bära ut så fort vädret sen tillåter.
(Värmen ser ju att ändå stanna om än det blir aningen svalare, men inte kallt.)
Min tanke är i alla fall att göra så, men mitt vad det är så planterar jag ute i regnet.
Man är ju inte gjord av socker direkt. Nää, man är mer som en fläsksvål som vattnet bara rinner av. :D

Och gubben?
Jo, han jobbar idag, liksom igår men idag ska det visst vara en kort stund på förmiddagen.
Som sagt var... sämsta pensionären ever.

 

Inga kommentarer: