onsdag 18 maj 2022

Hibuskus?

Jag och Jenny har varit till Ursvikens trädgård och köpte oss varsin allium.
Jag såg en "hibuskus"?!?!.. som jag tänkt innan att köpa för att ha ute på altanen.
Och jag tog ju självklart denna, som jag senare kom på att det heter hibiskus och inte
hibuskus....inte heller är det ens denna plantan som heter så, utan ännu senare mindes jag att:
den heter hortensia och inget annat. :D Postcovid ger sig till känna även i minnet,
eller bristen på den, kan man lugnt säga. Men... jag köpte i alla fall en HORTENSIA.


Väl hemma igen, drack vi kaffe innan Jenny sen åkte hem till sitt och jag fick mig middag.
Och en stund med senaste Allers Trädgårds tidning.



Vädret har varit rätt okej på dagen, men slog sen om till blåst och kyla igen.
Maj börjar smått närma sig slutet och hittills har den visat sig från sämsta sidan.
Kallt och blåsigt mest varenda dag, har det varit och verkar inte bli någon större ändring än på ett tag.
Ännu får man ha kofta eller jacka på sig för att inte frysa ihjäl.


 

Inga kommentarer: