måndag 23 maj 2022

Underbara dagar

Men nu så.. nu har vi haft go-väder i dagarna 3.
Sol och varmt och det känns som sommar!
Jag har stökat och grejat ute med både det ena och det andra och ett av projekten blev en ny
blombänk framför altanen, som jag velat göra länge. Och nu bara gjorde jag en.
Gamla plank som legat länge och skräpat på vår gård, tog jag och skruvade ihop till en
"långsmal" ram. Och spillolja...jag har sagt det förr och jag säger det igen...
Spillolja is da shit! Jo, jag oljade ju in bänken med det och det blir så jädrans snyggt!



Lite smådisiga moln kröp fram på himlen under gårdagen, men det var inget som blev just nåt av,


...utan solen fortsatte gassa och gotta sig över oss.



Och idag är det likadant. Det tittar upp mer och mer och hortensian har fått flytta ut.



Och blombänken gjorde jag klart idag, med inplastning, marktäck och jord och planterade ut
en del av det som finns i växthuset och det som växte på backen som självsått sig där.



Måste bara köpa mera jord för det tog slut, och fylla på med.



Måste ju ha till resten av plantorna också som står kvar i växthuset.
De ska ju snart få flytta ut dem med.
Och solen gassar lika gott idag, fast det börjar rulla in ulltussmoln nu, så vi får se hur länge till.


Nog är det UNDERBART med sommar också och man kan vara ute utan att pälsa på sig.
Gräva i jorden och lyssna på fåglarna när man lutar tillbaka i solstolen och bara njuter.
Life is good!



 

Inga kommentarer: