söndag 15 maj 2022

Skolat om

En blåsig, kall och ibland solig Söndag har vi idag.

Jag har tillbringat största delen av dagen och nu vid 14:20 snåret var jag klar,
med att skola om plantor i växthuset.



Det som kommer, kommer bra. Men så har jag också fått kasta en hel del.
Som luktärten, för den har inte ens börjat titta upp och det fanns inte en tillstymmelse av
rot i jorden när jag petade runt med fingret för att se om det fanns nåt hopp alls.
Men atlasblomma, petunior, sommarmix, sommarslöja, malva m.m. kommer.
Lobelian kämpar på men är så pyttig så det vete tusan om det orkar vidare.
Det får jag nog köpa, som lite annat.


Kvar av denna dagens "att göra" är middag. Det blir kebab och pommes hos oss.
Sen blir det inte så mycket mer än att lata sig i soffan och må så gott det går,
med den här kroppen. Jo, det där med nacken. Jag har slutat ta gabapentinet,
för jag upplever inte att det hjälper och öka dosen vill jag inte eftersom biverkningarna
är sådana som jag redan "lider" av innan, som håravfall, yrsel, trötthet m.m.
både pga fibromyalgin och postcovid, så det är inget jag tycker att det behöver ökas på.
Inte när biverkningarna blir värre än effekten av medicinen.
Så jag kan inte få hjälp utan får leva med smärtan i nacken.
Händerna får vi se om dom kan göra nåt åt, men det får jag veta längre fram.
Det är ju tur i alla fall att jag inte har ett jobb som måste skötas.
Nu gör jag ju det jag orkar och sen kan jag ligga så länge det behövs.
Men jag är ju lite tjurig och gör saker även om det gör ont och det gagnar ju inte mig i framtiden.
För allt jag gör bidrar jag till att värken blir sämre fortare.
Men det blir den dagen, den sorgen. Jag tar ju det i min takt och så mycket jag orkar och kan.
Och det är f*n inte mycket. :D


 

Inga kommentarer: