måndag 16 januari 2023

Mår bättre och piffla

Måndag och en ny vecka igen.

Helgen har varit relativt lugn.
På Lördagkvällen kom Sinicca med flickorna efter att hon hämtat dom hos mormor, 
där dom sov över från Fredag till Lördag. Hon ville hålla flickorna vakna en stund till.
Sen kom dom på morgonen igår en stund, innan dom sen åkte in till stan för att gå på bio.

Robin, var den som var hemma först av våra ungar och han hämtade sen Jenny och Jonas
på Falmark, flygplatsen, när dom kom hem från Malmö.
Så nu är alla hemma och Jenny sitter här och pluggar, då hon blev hemma pga halsont,
för att avvakta om hon ska bli sjuk och det är chefens önskemål då flera är sjuka där.
Så hon jobbar ikapp lite med skolarbetet, som legat i stå under helgen.

Jag mår mycket bättre nu och hostar inte alls lika mycket som tidigare och när jag hostar
så är det inte så hemskt som det varit. Så igår orkade jag ta in granen från altanen,
men ljusslingan fick jag trycka ner i en av lyktorna för sladden har frusit fast i snön som ligger där.
Den får helt enkelt lysa upp tills det börjar töa ordentligt.
Städat bort lite "pälsplädar" och lurviga filtar och tagit in lite rosa i v-rummet, har jag också gjort.
Och sen står det på schemat att få in svart i köket igen.
Börjar dra mer och mer åt det hållet igen, när man tittar på gamla foton, för oj vad jag tycker det
var fint då... även om många andra inte alls gillar det, men jag gör.
Soffan behöver också bytas ut för den är nerlegad och jätte låg, så vi tar oss knappt ur den längre.😃

Ja, vi får se hur vi får till det med den saken.
Men det ska bli skönt att få "piffla" till det i köket!


 

Inga kommentarer: