måndag 4 september 2023

September, Välkommen

September månad har anlänt och så även hösten, som tar sitt grepp om trädgården alltmer.
En del kämpar som vanligt emot medan annat ger upp.





Jo, jag var ju lämnade in mitt guld hos Fritz Ohlsson och fick i Fredags beskedet om dess värde.
När jag lämnade in det i Tisdags så var preliminärvärdet ca:9300 svkr.
Men det slutliga priset när dom sedan vägt allt en och en så fick jag 10 159 kr för det och det var
bra tycker jag, för det har ju bara legat och skräpat senaste 15 åren, om inte mer, i en låda.
Jag behöver faktiskt ny tvättmaskin och torktumlare bättre än gammalt guld som ingen vill ha.
Så det var vi ju och beställde, som kommer hem i morgon nån gång under dagen.
Så jag har varit där nere och städat lite och fått ut torktumlaren ur sin plats.
Den är från 60-70 talet oh drar rejält med ström och man vågar ju inte tumla så ofta.
Jag gör ju förvisso inte det ändå utan föredrar att hängtorka, men vissa plagg och filtar m.m.
kräver ju tumling för annars blir materialet obehagligt och strävt.
Och med ny tumlare vågar jag göra det även i vinter även om elen ligger lite högt.

I övrigt så är jag inte riktigt kry nu, har väldigt måttligt med ork och känner mig allmänt dassig.
Så jag ska gå och krya på mig.


Inga kommentarer: