söndag 22 maj 2011

Efter jordens undergång...plan B.

Jag är kvar ännu och har tagit till plan B.

Röda Huset I Hamn (Gammalt Foto)
 Igår hade vi fint väder på förmiddan, så jag och gubben klippte gräset.
Fixade lite fyllnad till storkrukorna, så det inte går så mycket blomjord.

Sen blev vädret sämre, så jag gick in och städade och gubben åkte iväg för att hämta traktorn och dra upp en stubbe på en gård, hos en jobbarkompis.

Det blåste rediga orkanvindar och grejer flög och for här. Så man hade lite sjå att hämta tillbaka somliga saker.

Vi var även och hälsade på Anders och Maria en sväng och fick oss lite kaffe där, som vi för övrigt bjöd ,eftersom dom hade slut och vi hade ett paket i bilen. :o)) Nåja, kaffet var i alla fall gott.

Väl hemma igen, blev det sen grillad fläskfile´ och pommes, med ädelost sås och tsatsiki som jag vevade ihop.Och jösses vad gott det var!!! Jag åt så jag nästan sprack och sen fläskade jag i mig ostbågar och Coca Cola....!?!?!...Då blev jag en strandad knölval . Jag var så proppfull att jag knappt fick åt mig andan!

Idag är det fint väder, än så länge och nu ska jag ut och plantera blommor.
Kan inte vänta längre och andra har redan börjat med...så det får bära eller brista.
Sen börjar jag fixa för dammen också. Jag insåg att det är lika bra att riva upp rabatten igen,
för där är så mycket ogräs , som jag aldrig kommer kunna gallra bort. Då är det bättre att göra ny rabatt
och börja om med ny fräsch jord och rensa ur alla rötter på dom få perenna växter jag har kvar istället.
Japp, å det blir mycket att göra här för mig, men kul blir det.
Jag ar ju inga tidsgränser att passa heller, så det får ta den tid det tar.

Jo, det var så sant...Har ni alla överlevt jordens undergång???
Vi gjorde det, den är gången också !!! :o))
Men jag tycker inte han ska ge upp än den där profeten.
Bara för att han haft fel tidigare förutspåningar och nu.
Det är ju aldrig försent att ge upp! Inte förrän jorden verkligen under i alla fall ;o)

Nu, Mera Kaffe, sen ut och jobba, jobba joooobbaaaa!!!

3 kommentarer:

Paula sa...

hahaa...maad e good!

den där domedagsprofeten får allt skynda sej i såfall...hur gammal var han...89?

nä, men...inte gör det mej nåt att ett sånt där hullu håller på, men att media hausar upp det sådär, man måste ju tänka på att det finns andra hullun som tror på det där å tar livet av sej för de inte vill vara med om jordens undergång, det har ju hänt förr...

Balkongnojja sa...

Hmm..asså jag tycker lite synd om profeten för den dagen det verkligen händer så är det INGEN som kan säga att "denna gången hade han rätt" Men de fick ju ett ynkligt lite vulkanutbrott på Island iaf.

Ta det nu lugnt med rabbaten så du inte blir liggandes.
Kram

♥ Babbi sa...

Åt fläskfilé vi också..mumma! Profeten ryktas på nätet i USA ha dött igår kl 18..han kanske tog livet av sig för att förekomma domen...eller så ville han inte se att han hade fel....igen! Aja who cares..det kommer när det kommer. Tills dess rullar väl livet på. Ha en skön söndag..man vet aldrig, det kaaan vara den sista :)