tisdag 19 mars 2013

Gottåblandat.



Ja, så var Brynäs ute ur leken och våra killar får lite vila till nästa match. :o)
Grattis SAIK !!!

*
Igår har jag tagit Spiriva i fem dagar...märker fortfarande ingen skillnad,
så jag tänkte att jag gör ett uppehåll för att se om jag blir "sämre" utan eftersom jag inte blir "bättre" med.

Det enda jag märkt är att jag fick ont i halsen dagen efter jag började med det
men sen om det beror på medlet eller att jag återigen blivit smittad av barnbarn/barn,

som också har ont i halsen feber och så, vet jag inte.
Ju mer jag läser om KOL/ Astma, desto mer konfunderad blir jag..
För KOL stämmer till vissa delar men Astma låter mest likt.
Som andfåddheten.
Visst blir jag andfådd när jag överanstränger mig, men det brukar släppa när jag
stökat på ett tag.
Det är så mycket som inte stämmer överens med KOL.
I alla fall..jag kör utan ett tag och ser om det blir skillnad.

*
Igår fick jag så målat ett varv med ny fräsch vitfärg på trappan.
Den har ju hunnit slitas ner lite och fått fula fläckar, som inte gått att skura bort.
Så jag sodatvättade först, sen plaskade jag på med färg.
Bra att passa på när huset är tomt på folk,
för Robin har ju börjat sin praktik på ICA igår och gubben jobbar ju.
Färgen var snabbtorkande så det var klart när dom kom hem.

Nu skulle jag behöva ta itu med dörrar, men jag har lite för ont i axlar/nacke, för att våga mig på det just nu,
så det får vänta ett tag till.
*

Fröerna börjar titta fram mer och mer...skulle bara vara trevligt om våren också ville göra det.


En skön dag till er alla !

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Disa..
Hoppas du snart mår bättre och allting beror inte på kol som don vill ha det till numera..Det är en bekväm utväg att skylla på för alla med luftrörsbesvär..
Ja du är så duktig med ditt stökande hemma blir riktigt avundsjuk på din kreavitet ibland..
Ha en fin dag nu ta det lite lungt och krya på dig kram Nicki

Disa sa...

Tack Nicki ! :)
Saken är ju bara den att jag inte mår så dåligt som läkaren vill få det att låta som och förstår inte riktigt varför han säger det heller.
Men vi får ju se vad prover visar sen.
har då inte tagit spiriva nu och känner ingen skillnad.

Ha en skönd ag du med !
Kraaaam