fredag 14 juni 2019

Dammen blir ett minne blott


Nu har jag bestämt mig.
Dammen får bli ett minne blott.
Trist och ledsamt, men efter vintern som var har dammduken gått sönder och vattnet ligger alldeles för lågt för att vara fint, för man ser dammduken och för stor del av pumpen.
Så den ska tömmas på vatten och större stenar.
Sen fyllas igen och jag tar kompostjorden underst och sen ny jord ovanpå.
Komposten ska ju också avverkas så det blir att slå 2 flugor i en smäll.



Får se framöver om jag gräver en mindre grop någonstans och gör en ny liten damm !?
Man vet aldrig. 

2 kommentarer:

Brittan sa...

Så tråkigt men det måste funka också du har en fin trädgård och det är mycket pysslande förstår jag .
Kram å fin helg till dig 💗☀️

bians.bloggo.nu

Disa E sa...

Ja, det är jättetrist, men så har dom ju inte evigt liv, dammdukarna.
Det är lagom med jobb i trädgården. Har ju lite "vild" typ av trädgård och inte sån där "vinkelrät", välvårdad som många andra har.
Jag är lite mer "gammaldags" i smaken vad gäller det mesta.
Inget av det moderna , vare sig det gäller inne eller ute, tilltalar mig särskilt.
Fast kroppen tar ju stryk ju äldre man blir, så får se hur länge till man orkar med att bo i huset ?!

Kram tillbaka och en skön helg till dig och de dina. 💖