söndag 16 juni 2019

Hejdå Dammen

Ja, nu är den snart helt borta.





Igår tömde jag den på vatten och större runda stenar.
Övriga får ligga kvar.
Jobbet ska fortsätta för det är långt ifrån klart.
Men jag hann ändå ganska mycket igår.
Fotona ovan är dock bara från det jag tömt på vatten och sten.

Klippt och skurit sönder duken och tryckte ner i dammen som fyllnad,
Röret till pumpen gick jättebra att få loss.
Trodde det skulle bli jobbigt eftersom den varit nergrävd och blommor vuxit över.
Men det var i princip bara att dra ut den och sen tryckta ner blommor igen,
eftersom dom lyftes litegrann.

Bara tömningen och klippa sönder tog runt 3-4 timmar.

Så min rygg tog stryk rätt rejält.
Och skitig nåt så vansinnigt var jag, för att inte tala om sumplukten.
Fy faruln alltså.
Tur att jag inte är så kräsen eller rädd för att skita ner mig i alla fall.

Får se hur långt jag hinner idag ?!
Tanken är att ta från komposten och fylla upp och platta till.
Jag ska nämligen göra en uteplats där som jag velat ha någonstans på gården,
men gubben spjärnat emot, för han anser att han får för lite kvar att köra "åkar'n" på. 😀
Blir ju perfekt där, eftersom det inte stjäl mark då.

Arbetet skall fortskrida och uppdateringar följer.

Ha en underbar Söndag alla !

Inga kommentarer: