söndag 22 december 2019

Fjärde Advent och GRATTIS

Så tände vi fjärde och sista ljuset i Advent.
Danföredanföredopparedagen drack jag och Jenny morronkaffet ihop,
som vanligt.


Det är inte bara fjärde advent.
Det är också Miltons 8-årsdag idag, så vi ska iväg och fira honom.
GRATTIS MILLEKILLEN !!
🍰🍧🍨🍧🍰


Ja, det är bråda dagar nu.
Igår kokade jag daimknäck med pepparmyntasmak och en med chokladsmak.
JÄTTEGODA båda 2.
Den med choklad smakar precis som Riesen !
Proppade i mig massor igår.

Idag ska jag göra en sats av karelestek. (karajalanpaisti på finska)
Den bl.a ska vi ha med  till Robin, där vi ska fira julen.
OM det nu blir så, för han kräktes visst igår och mådde illa.
Så vi avvaktar lite och ser om resten av familjen åker på magsjuka, eller om det bara var nåt olämpligt Robin ätit.
Håller tummarna för att det INTE är magsjuka.
Annars får vi fira här hos oss med Jenny och hennes familj.
Gubben har jag klippt till, rätt över skallen😉 på förmiddagen,
så han är fin till jul.
Och städat och skurat golv har jag hunnit med.

I morgon blir det en till sats karelestek, som vi ska ha hemma,
skinkan ska bakas ( jag gör den i ugnen), "italienska salladen"
(en variant som följt med från barndomshemmet och finland) ska fixas m.m.
Så det är som sagt full rulle, som det nog är hos de flesta.

ALLA julklappar är köpta och inslagna !
Så det är liksom egentligen bara maten kvar att fixa.
Jag har varit ganska duktig på att hålla en jämn takt i år
och det har besparat mig bra med tid, så jag hinner sitta lite mellan varven.
Det behövs nu, för jag har ischiaskänningar på BÅDA sidor !😱
Peppar peppar att det inte slår igenom.

Önskar er alla en fortsatt skön Söndag och en fin fjärde advent


och en riktigt GOD JUL till alla som läser hos mig!


2 kommentarer:

Brittan sa...

Tack detsamma till dig och din familj ha en God Jul 🤶🎄🎅

Kram från bians.bloggo.nu

Nicki sa...

En God Jul & Ett Gott Nytt år önskar jag dig och din familj
från mig och min familj... Kram Nicki